Dades personals

La meva foto
Sóc una estudiant del Grau d'Educació Infantil de la Universitat Blanquerna Ramon Llull

dissabte, 17 de novembre del 2012

Dia a L'Escola Bressol Font Freda

El dijous de la setmana de la sae, cada un de nosaltres havia d'anar amb la seva padrina, una alumne de tercer, a l'escola bressol on ella hi feia pràctiques. 
a mi em va tocar anar a Moncada, a l'Escola Bressol Municipal Fonfreda. 














Vaig arribar a l'escola a les vuit que era quan començava la jornada escolar, em va tocar anar a la classe dels Elefants, els nens d'aquesta classe tenien de dos a tres anys. A la classe eren vint nens però el dijous que jo hi vaig anar n'hi havien dotze, ja que els altres estaven malalts. En aquesta classe vaig poder veure molt la diferència entres els més grans de la classe i els més petits. l'escola es petita i acollidora, encara que hi ha bastants nens per a classe és una escola molt familiar.














Al dematí quan vam arribar, l'escola té entrada flexible de vuit a nou i mitja i durant aquesta estoneta els nens poden jugar per la classe al que vulguin i a les nou i mitja comencen a fer l'activitat del dia. El dia que jo vaig anar a l'escola era l'aniversari d'un nen i aleshores aquell dia no van fer l'activitat del matí sinó que van dedicar el dematí ha celebrar l'aniversari. La mare del nen que feia anys va portar croissants per esmorzar i suc de fruites. Una cosa que em va sorprendre molt va ser que els croissants no se'ls va menjar gairebé cap nen. Desprès d'haver esmorzat, la seva professora els hi va dir que em fessin un dibuix, i van estar una estona dibuixant amb ceres. em va fer molta il·lusió, i la seva professora a cada dibuix m'hi va posar el nom del nen. 
tot seguit, quan van acabar el dibuix van anar al lavabo, es van possar la jaqueta i vam sortir al pati, allà van estar jugant molta estona, una hora i mitja. L'estona de pati era compartida amb tota l'escola bressol, ja que tenen un pati molt gran. 



               

                                                       

Cap a les onze i mitja, dotze vam entrar una altre vegada a la classe, aleshores  els nens que anaven a dinar a casa els venien a buscar, també era flexible fins les 12, que mes o menys els que es quedaven a dinar, començaven. tant a la tarda com a l'hora de dinar eren menys nens així que el que l'escola fa és ajuntar les dues classes la nostra amb els lleons on també hi havien nens de dos a tres anys. Així doncs dinen tots junts. Desprès de dinar fan la migdiada fins les tres mes o menys, però cada nen es va despertant sol, sí que potser tenen un límit però en principi depèn del nen. 

Desprès de dinar, la jordana continua de tres a cinc. Els nens de tres a quatre estan al pati jugant. I desprès del pati, entren a la classe i juguen amb cada un dels racons que hi ha a la classe, amb el racó de les nines, el de les cuinetes, el de lectura...fan plastilina i cap a les quatre i mitja cinc, els pares comencen a recollir als nens. 

Finalment dir que l'experiència a l'escola em va agradar moltíssim. I vaig poder veure les diferències entre aquesta i una altre llar on hi vaig estar fa un temps. I cada vegada tinc més clar que quan acabi la carrera disfrutare moltíssim de la meva professió. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada